Kunjungan Keluarga Ke Medan


Hari ini Kanda H. Zulkifli Zahari memastikan jadwal serangkaian kunjungan keluarga yang akan dilaksanakannya ke Medan (dan sekitarnya) terhitung mulai tanggal 8 s/d 14 Juni 2009 mendatang. Beliau berharap boleh bertemu dengan sebanyak-banyaknya keluarga dan kerabat, di samping untuk mempererat tali silaturakhmi, bila memungkinkan juga untuk menghimpun sebanyak mungkin data, informasi, foto-foto keluarga, dan segala hal yang dianggap ada kaitannya dengan sejarah keluarga besar Alm. Haji Rais.

Bagi seluruh keluarga yang ada di Medan dan sekitarnya, sangat diharapkan kesediaannya untuk meluangkan waktu guna memanfaatkan kesempatan ini dengan sebaik-baiknya.

Informasi lebih lanjut, mohon menghubungi kanda HM Saihan atau kanda H. Zulkifli Zahari melalui nomor kontak INFO KELUARGA yang tersedia di sisi kanan bawah halaman ini.

Posting Komentar

5 Komentar

  1. Syukur alhamdulillah dapat bertemu dengan Kak Ida Roland dari Langsa,Aceh semasa beliau berada di Kuala Lumpur dari 4 s/d 8 April 2009.Memahami tugas2 saya utk melengkapkan silsilah Hj.Rais dengan secepat mungkin,beliau akan membantu saya bertemu dengan keluarga2 di Langsa.Rupa2 beliau juga sangat berminat dan mengerti betapa penting silsilah keluarga dijaga dan dihayati olih setiap anggota keluarga.Ini memudahkan tugas-tugas saya apabila saya berada selama seminggu di sana.Saya harap ramai keluarga lagi di Indonesia dan Malaysia dapat tampil ke hadapan kerana usaha ini tidak dapat dilaksanakan sendirian tetapi memerlukan kerjasama semua keluarga.

    {Disalin ulang dari tulisan asli pada April 8, 2009 9:03 PM}

    BalasHapus
  2. Insya Allah, beberapa orang yang selama ini juga kita tuakan dari generasi keempat di Medan (dan sekitarnya) akan kita mintai kesediaannya untuk membantu kanda Zul...


    {Disalin ulang dari tulisan asli pada April 10, 2009 10:44 AM}

    BalasHapus
  3. Terima call dari bang Buyung malam tadi 13 April, sudi menjadi tour guide saya di Pematang Siantar. Terima kasih Bang Buyung, walaupun tak pernah bersua muka, tapi mendengar suara bang Buyung, rasa terharu dan tak sabar nak ketemu. Soalan pertama yang diajukan berapa umur saya dan berapa orang anak? Walaupun perbezaan umur amat ketara, tapi itu tidak menjadi satu halangan bila menyentuh hal2 silaturahim. Jauh juga Pematang Siantar dari Medan, 120km.

    {Disalin ulang dari tulisan asli pada April 14, 2009 2:24 PM}

    BalasHapus
  4. Syukurlah kalau kanda Buyung (Syamsul Ma'rif-63thn) yang duduk di Pematang Siantar dah pun contact dgn dinda Zul sehingga diharapkan silaturahim di antara kita akan semakin terjalin erat dan berkekalan. Wassalam.

    {Disalin ulang dari tulisan asli pada May 9, 2009 9:07 PM}

    BalasHapus
  5. Feed asli dari keempat komentar di atas dapat dilihat di sini.
    Terima kasih.

    BalasHapus